מזון מהלב, החופש לאכול

שלום, שמי נועה דורון דוידסון. יועצת תזונה, מלווה משפחות לאכילה בריאה בדרך הלב. אני מאמינה שמזון הוא חוויה, ולא רק פונקציונאלי. מאמינה שאוכל בריא יכול להיות משמח ובגובה העיניים. ויודעת שאפשר לסגל אורח חיים בריא במשפחה בצורה קשובה ודיאלוגית וללא מאבקים. אוכל הוא עוד דרך להביע רגשות, ויש לנו חופש לעשות זאת. דוגלת בחופש לאכול, ולהנות ממזון בריא באהבה. קראו עוד

עדכונים מהבלוג

"אמא, אני צריך"

"אמא אני צריך ממרח שוקולד." אני: "טוב ממי, אני באמת צריכה להכין." לקח לי זמן להבין את השיחה הזאת ביננו 🙂 אבל מה שהכי הבנתי, זה שלפעמים פשוט צריך. ולאו דוקא צריך לשאול על זה יותר מידי שאלות. רק להגיד, לבקש, והדברים נוצרים לפי מה שנרצה. בפשטות. מתכון... קראו עוד

אכילה בהיסח דעת – קצת פילוסופיה

***על אכילה בהיסח דעת וחיבור לרצון*** מה זה "דעת"? ביהדות יש לאורך הגוף שלנו 10 ספרות. יש שאומרים שהן מקבילות לשבע הצ'קרות. אולי זה נכון. 3 הספרות העליונות הן חכמה, בינה, וביניהן מחברת אותן, ספרת דעת. היא נקראת גם ה"מוח השלישי" שלנו. באופן כללי... קראו עוד

הזמנה לפגישת הכרות לא מחייבת להצבת מטרות וסדר באוכל במשפחה לחצו כאן

מפגשים פתוחים והרצאות

מפגשים פתוחים, הרצאות וסדנאות קבוצתיות בנושאי מזון במשפחה.

ליווי משפחתי

אם נמאס לכם ממאבקים עם הילדים סביב האוכל. אם אתם מרגישים שהילדים בקושי אוכלים ירקות ופירות, משמינים או לחילופין לא עולים במשקל. אם בא לכם שהאוכל בבית יתפוס מקום טוב ובריא בדרך של שלום ושמחה. אשמח להיות לכם לעזר.

ליווי אישי

אם כבר לא טוב לכם עם הגוף שלכם. יש לכם עייפות וחוסר אנרגיה ובעיקר תסכול מתמשך ממעגלי דיאטות אינסופיים, אני מזמינה אתכם לגלות דרך חדשה לסגל אורח חיים בריא ולהרגיש טוב יותר עם גופכם ועם המזון שלכם. לאכול בריא, וטעים ללא איסורים וייסורים ועם הרבה חופש ושמחה.

מזון מהלב, החופש לאכול

מתכונים

קציצות / לביבות עדשים כתומות (טבעוני)

לביבות חמודות ורכות, שיכולות לשמש כמנת חלבון עשירה בכל ארוחה. אפשר לקחת אותן גם בקופסת ארוחת העשר או מתי שתחפצו. הן מתאימות גם לקטנטנים שעדיין אין להם שניים. רכיבים: 1 כוס עדשים כתומות שהושרו וסוננו ממי ההשריה (פשוט כי להשרות זה בריא יותר ומקל על העיכול) 1 תפוח אדמה... קראו עוד

תבשיל מאש וגריסי פנינה

תבשיל שעבורי הוא ארוחה בסיר אחד. בתוספת טחינה וכרובית ו/או סלט ירקות הוא משביע וקליל.רכיבים: כוס גריסי פנינה (רצוי להשרות במשך שעה, ולסנן ממי ההשרייה לפני הבישול) 2 כוסות שעועית מאש (כדי להקל על העיכול ולשפר ספיגה, רצוי להשרות במשך כשעה, ולסנן ממי ההשרייה לפני הבישול)... קראו עוד

ירקות מוקפצים ברוטב סילאן וסויה עם פסטת אורז ושעועית שחורה

רכיבים: שמן קוקוס / זית בכבישה קרה חצי בצל בינוני קצוץ 2 שיני שום קצוצות 2 פטריות פורטבלו (יער) או 8 פטריות שמפניון קצוצות גס 2 קישואים חתוכים לקוביות 2 גזרים חתוכים לקוביות או לעיגולים בעובי של כחצי ס"מ כוס וחצי גרגרי תירס קפוא כרבע כוס מים 4 כפות רוטב סויה... קראו עוד

מדריכים

מדריך לתזונה לאחר לידה ומתכונים מומלצים

מה לבשל לאישה לאחר לידה? מדריך לתזונה לאחר לידה ומתכונים אחרי לידה אנו זקוקות לקבל את המקסימום האפשרי בכל תחום – סיוע עם הרך הנולד, עזרה בתחזוקת הבית שכוללת סדר, ניקיון ובישול, וכן עזרה מנטלית של הקשבה, חום ואהבה, גם לנו, האימהות. מדריך זה יתמקד ברעיון ששייך... קראו עוד

סוגי שומנים – קצת סדר בבלאגן

שומן טראנס, שומן רווי, אומגה 3, אומגה 6, שומן חד בלתי רווי, שומן רב בלתי רווי …. יש המון סוגי שומנים והבילבול ביניהם גדול ביותר. מאמר זה יעשה לכם קצת סדר, ותבינו איזה שומן כדאי שיהיה בגוף, ואיזה אתם ממש לא רוצים שיזרום לכם בדם… מבחינה כימית יש 4 סוגים עיקריים של... קראו עוד

לא על הכריך לבדו – מורה נבוכים לארוחת עשר בביה"ס

לקראת שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה' הרבה הורים משתפים אותי באתגר של ארוחת העשר בביה"ס. לשמחתי, המודעות גדולה הרבה יותר מפעם, והרבה מאוד הורים כבר מבינים את הבעייה הבריאותית בכריך שעשוי מלחם לבן וממרח שוקולד או חומוס מעובדים. הקושי הגדול של ההורים הוא למצוא... קראו עוד