מזון מהלב, החופש לאכול

טחינה מלאה יכולה לשמש כבסיס מעולה לממרחים  צבעוניים ומגוונים. היא מלאה סידן וזו כבר סיבה טובה לשלב אותה בתפריט הביתי. הטעם שלה דומיננטי אך עם זאת גם סרבני הטחינה יכולים להנות ממנה כאשר היא מוגשת בשלל צבעים ועם טאצ' קצת שונה. שווה לנסות. מצויין בתוך כריך, או על הירקות שלכם, ואפילו על פירות!

טחינה בסיסית: כוס טחינה מלאה, 3/4 כוס מים, 2 שיני שום כתושות, מיץ לימון ומלח לפי הטעם. – לערבב הכל יחד עד למרקם אחיד.

טחינה ירוקה: להכין טחינה בסיסית ולהוסיף לתוכה פטרוזיליה ו/או כוסברה קצוצים. ניתן גם לטחון הכל במעבד מזון למרקם אחיד.

טחינה אדומה: להכין טחינה לפי המתכון הבסיסי. לבשל חצי סלק קלוף. לטחון הכל יחד במעבד המזון עד לממרח בצבע אחיד. ניתן להוסיף גם כורכום או כמון.

טחינה כתומה: להכין טחינה בסיסית ולהוסיף גזר קלוף ומבושל. לעבד הכל במעבד המזון לממרח בצבע אחיד. ניתן להוסיף קינמון למתיקות קלה או כמון.

טחינה חלווה בצבע חום כהה: לערבב יחד כוס טחינה מלאה ורבע כוס סילאן תמרים טבעי. ניתן להוסיף מעט קינמון.

לבריאות!