מזון מהלב, החופש לאכול

כשקר לי אני מעדיפה לחמם ולבשל כמעט כל דבר. גם את הפירות.ליפתן פירות חורפי

הלפתן הזה הוא פיתרון נהדר לארוחת בוקר מחממת ומהירה. אבל גם לשעות הערב או אחר הצהריים אם זקוקים למשהו מחמם ומתוק.

הליפתן נשמר במקרר לפחות לשלושה ימים, ואפילו, לדעתי, ביום השלישי הוא טעים יותר!

אפשר לאכול אותו חם או קר, לפי החשק, ואפשר (ומומלץ) גם לשתות מהנוזלים שלו.

באגסים, תפוחים, חבושים, הדרים, יש חומר הנקרא "פקטין" (בעיקר בקליפות), שבין השאר עוזר לשחרר ליחה. למשל במיקרים של שיעול יבש. כמו כן, טוב לקשיי עיכול.

רכיבים:

3 אגסים חתוכים גס
3 תפוחים חתוכים גס
3 חבושים חתוכים גס
מיץ מלימון אחד
כפית שורש ג'ינג'ר מגורד
כף – כף וחצי קינמון טחון
כחצי כפית אגוז מוסקט טחון – לא חובה
כוכב אניס – לא חובה
כוס וחצי מים
דבש לפי הטעם. טיבעונים יכולים להוסיף מולסה או מייפל.

קישוטים: אגוזי מלך / שומשום מלא / גוג'י בריס / צימוקים / קליפות הדרים מיובשות וטיבעיות / עוד טיפונת קינמון טחון…  וכיד הדימיון!

הכנה:

1. לשים בסיר את הפירות החתוכים ואת מיץ הלימון. לערבב תוך חימום על האש, ולתת להם להגיר מעט נוזלים.
2. להוסיף את הג'ינג'ר ושאר התבלינים ולערבב היטב במשך כ- 4 דקות.
3. להוסיף מים לפי מידת הסמיכות הרצוייה (אני אוהבת שיש גם "מיץ לשתייה" בנוסף לפירות).
4. לבשל עד ריכוך מלא של הפירות. אם צריך, להוסיף עוד מים.
5. לצנן ולהוסיף את הדבש לפי הטעם. לערבב היטב.
6. לקשט לפי בחירתכם, ולהגיש חם, פושר או קר.

*אפשר ומומלץ למזוג את הנוזלים לכוס, ולשתות.

*אפשר "לשחק" עם מינון הפירות לפי הטעם: יותר אגסים / בלי חבושים וכדומה.

* ניתן לבשל יחד עם הפירות את הצימוקים או הגוג'י בריס, ואז הליפתן יהיה מתוק יותר.