מזון מהלב, החופש לאכול

מרק ירקות עם טעם עשיר שבקלות יכול להוות ארוחה בפני עצמה. בעיני מרק זה אוכל שמתאים לכל שעה ביום, בעיקר בימים הקרירים יותר. מרגיע, מנחם ומשביע. במתכון זה יש במרק גריסי פנינה שעשויים מחיטה ולכן לא מתאימים לרגישים לגלוטן. ניתן להכין את המרק גם בלעדיהם או בתוספת של כל דגן אחר. למעשה זהו יותר "נזיד" מבחינת הטקסטורה, אך אפשר "לשחק" עם כמויות המים שמוסיפים לתכולת הסיר, כדי להגיע למירקם שרצוי לכם.

כמות לסיר של בערך 4 ליטר.

רכיבים:

בצל קצוץ

4 -5 שיני שום קלופות וחתוכות לפרוסות

פטריות שיטאקי טריות (אם הצלחתם להשיג) או פטריות אחרות, קצוצות.

4 גזרים קלופים וחתוכים לעיגולים קטנים.

2 קישואים חתוכים

3 מקלות סלרי אמריקאי (סלרי עלים) קצוצים דק כולל העלים

בטטה בינונית קלופה וחתוכה

2 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים

חצי צרור פטרוזיליה

חצי צרור כוסברה (לא חובה אם לא אוהבים)

כוס וחצי גריסי פנינה (רצוי להשרות כחצי שעה -שעה לפחות לפני הבישול)

שמן זית

מלח, פלפל שחור, כמון, קינמון, צ'ילי גרוס (לא חובה)

הכנה:

לחמם את שמן הזית בסיר, ולטגן את הבצל עד שנעשה שקוף.

להוסיף את השום והפטריות ולטגן תוך ערבוב עד שיש ריח טוב של פטריות באויר.

להוסיף את הירקות והתבלינים. להוסיף כחצי כוס מים.

על אש בינונית לערבב את תכולת הסיר עד ספיגת התבלינים בירקות.

להוסיף מים עד כיסוי. להניח בסיר את צרור הפטרוזיליה והכוסברה. ולבשל בערך כחצי שעה.

להוסיף את גריסי הפנינה, ובמידת הצורך להוסיף לסיר עוד מים ולהביא לרתיחה.

לבשל את המרק עד שהגריסים מוכנים – הם הופכים לרכים מאוד ומסמיכים את המרק, ולכן במידת הצורך הוסיפו מים, לפי המרקם הרצוי.

לתקן תיבול אם צריך.

בהנאה!