מזון מהלב, החופש לאכול

"….וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה. ויברך אלוהים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלוהים לעשות" (בראשית, פרק ב', פס' ב – ג)

אפילו אלוהים לקח יום מנוחה אחד, אז למה שאתם לא תקחו?

לשינה ולמנוחה יש חשיבות מאוד גדולה בשמירה על בריאותנו הפיזית והנפשית. כשאנחנו ישנים או נחים, אנחנו עוזרים לגוף ולנפש להתחזק ו"למלא מצברים". המנוחה משחררת מתחים ומאזנת אותנו.
מערכת העצבים נרגעת, מערכת העיכול מתפקדת באיטיות, והגוף מתרפא ומנקה את עצמו מרעלים.
בחיים המודרנים, אין הרבה לגיטימציה למנוחה ולשינה. אנחנו רגילים לעבוד כל הזמן, רגילים להיות מוטרדים. אנחנו חיים ב"מירוץ עכברים" ממכר ומלחיץ. בעיקר ההורים שביננו, ובפרט אימהות, ישנים פחות ופחות כדי לדאוג לצרכי ילדיהם ולצרכים שלהם, יחד עם טרדות מהעבודה השוטפת וצרכי הפרנסה.

אחרי השכבת הילדים לישון, חלקנו יושבים בבהייה מול הטלויזיה או המחשב, כנראה גם אוכלים דבר מה, והמסך מרצד ומרצד שעות על גבי שעות. אנו משלים את עצמנו ואת גופנו שזהו זמן עירות חיוני ומועיל, שזהו זמן "איכות", כשלמעשה, מה שאנחנו באמת צריכים זה פשוט לישון.

אז מה עושים? איך מאזנים בין הצורך לנוח אחרי יום עבודה וטיפול בילדים, לבין זמן זוגי שקט או זמן שקט עם עצמנו? איך ישנים יותר?

הקדישו לעצמכם פסק זמן במהלך היום כדי למלא מצברים ולהתייעל. למצוא את ה"חורים" ביום שבהם אנחנו יכולים לקחת פסק זמן לעצמנו (לכולנו יש כאלה רגעים), לקחת כוס מים ולשתות אותה לאט ובשקט, רצוי במקום פתוח וירוק. אם אין כזה מקום, שבו בפינה האהובה עליכם בבית, בחדר או במקום העבודה.
אם יש אפשרות, כוונו שעון מעורר ל – 7- 10 דקות. ככה תהיו רגועים ולא תצטרכו להתבונן בשעון בכל פעם כדי לדעת מתי לחזור לעבודה. שימו לב שבזמן המנוחה הזה, הראש מתנקה, המחשבה נעשית צלולה יותר ואתם מסוגלים לחשוב בבהירות לגבי היום שמצפה לכם ולגבי איך לנהל אותו נכון.

הפסקה למדיטציה
מדיטציה אינה חייבת להימשך שעה ומעלה. מדיטציה יכולה להימשך 3 דקות כשעושים אותה נכון. איך נכנסים למצב מדיטטיבי? קודם כל יושבים או שוכבים בנוחות, מרפים את כל הגוף, עוצמים עיניים ונושמים עמוק. באמת שלא צריך יותר מזה. המדיטציה מנקה ומרעננת אותנו. במדיטציה המוח מייצר גלי אלפא, שזהים לגלים שאנו נכנסים אליהם בזמן השינה. דבר זה מאפשר לנו לנוח גם פיזית, מנטלית וקוגנטיבית, ועוזר לשחרר לחצים.
מיצאו זמן נוח למדוט. אפשר בלילה, לפני השינה או בבוקר כשמתעוררים, או במהלך היום בזמן הפנוי שהקדשתם לעצמכם. אין כאן חוקים, כי לכל אחד מתאים זמן אחר.

לאכול נכון ומאוזן
אכילה מאוזנת ונכונה לגופכם, יוצרת שינה טובה יותר כמו התעוררות קלה יותר בבוקר. תזונה מאוזנת בפירוש מסדרת לנו את השעון הביולוגי ומשפיעה על כל מערכות הגוף, וכן על היכולת שלו להתאזן גם מבחינת שחרור הלחצים וברמה הנפשית.

קחו חופשה
בין אם חופשה של שעה ועד חופשה של כמה ימים בשנה. תבלו בחברה שאתם אוהבים, עם אנשים שעושים לכם טוב. תבלו עם המשפחה. קחו זמן איכות לגבש את המשפחה ואת עצמכם במקום שונה, קצת יותר רחוק, והתנתקו מחיי השיגרה מידי פעם. חופשה שכזו תורמת לרווחתכם ולבריאותכם הפיזית והנפשית.

לסיכום, עצם ההחלטה לתת לעצמכם זמן למנוחה, שינה ואיזון, כרוכה באומץ ובשינוי דפוסים. עשו זאת בהדרגה, עם הרבה סבלנות לעצמכם ולתהליך. היו גאים בעצמכם על ההחלטה, ועשו צעדים כדי להפוך אותה למציאות קיימת.

בתוכנית האישית אני מייעצת ומלמדת את לקוחותי כיצד לנהל זמן למנוחה ושינה יחד עם אכילה מאוזנת, כדי ליצור בריאות מיטבית, והפחתת לחץ ומתחים. אני תומכת בהם לבצע את השינוי שהם רוצים לסגל בחייהם, ויחד איתם מתאימה אותו לאורח חייהם, עד שההרגל נטמע והופך לחלק מהם. לקריאה על תוכנית הייעוץ האישית.