מזון מהלב, החופש לאכול

כרוב ששורה בנוזלים של עצמו. מעבר לכך שזהו מעדן, המשתלב בשלל מנות, יש בו גם עושר (ואושר) של פרוביוטיקה מרוכזת.

תומך מאוד במערכת העיכול, ויכול לדייק את התיאבון.

רכיבים:

כרוב בינוני

כ- 2 כפות מלח גס "הארץ" או אטלנטי

צנצנת (רצוי כזו עם אטימת גומי)

סבלנות

הכנה:

לאחר ששטפתם את הכרוב, להוציא עלה או שניים שלמים ולשים בצד.

לקצוץ את הכרוב, להניח בקערה גדולה ולהוסיף את המלח.

לעסות היטב את הכרוב עם הידיים תוך ערבוב עם המלח (מומלץ לתת גם לילדים לעסות את הכרוב ובכך לעודד מערכת תחושה עמוקה והפעלה מוטורית מסויימת של הזרועות וחגורת הכתפיים).

לכסות את הקערה במגבת לחה, ולהניח במקום מוצל למשך שעתיים – יממה. בזמן זה הכרוב מגיר נוזלים יקרי ערך שישמשו אותו בתהליך התסיסה.

לדחוס היטב את הכרוב הקצוץ לתוך צנצנת נקייה ויבשה, כולל הנוזלים שהצטברו בקערה. למעשה בשלב זה הנוזלים של הכרוב אמורים לכסות לחלוטין את הכרוב הקצוץ.

את העלה או שני העלים השלמים ששמרתם בתחילת התהליך, יש לקפל ולהניח מעל הכרוב. עלים אלה לא חייבים להיות מכוסים בנושל, אלא הם שומרים על הכרוב הקצוץ מפני קילקול.

לסגור את הצנצנת ולהניח במקום מוצל.

בשלושה – ארבעה ימים ראשונים רק לפתוח ולסגור את הצנצנת מבלי לגעת בכרוב.

אחרי כ- 10 ימים הכרוב הכבוש מוכן. אפר לפתוח את הצנצנת ולהוציא עם מזלג נקי ולא עם הידיים. זאת על מנת לא להכניס חיידקים אחרים שיצרו קילקול ועובש.

אפשר לשמור את הכרוב הכבוש מחוץ למקרר ובכך לאפשר לו להמשיך לתסוס. ככל שהוא תוסס למשך זמן ממושך יותר, כך הכרוב נעשה רך יותר במרקמו. ברגע שתכניסו למקרר, התסיסה תעצר.

את נוזל הכרוב לא לשפוך! יש בו ריכוז של חיידקים פרוביוטים שכדאי לשתות (לפחות כף ביום. יש יגידו על קיבה ריקה).