מזון מהלב, החופש לאכול

חרוסת היא ממרח נפלא שיכול להיות במקרר כל השנה. אפשר למרוח על כריכים מגוונים (רעיונות לגיוון נמצאים כאן למטה). הממרח מספק את הצורך במתוק באופן בריא וכייפי. ויכול לשמש כנישנוש משמח לפני או אחרי האוכל. למטה יש רעיונות לכריכים מגוונים וגירסה של הממרח שמתאימה גם לתינוקות מגיל 6 חודשים ולפעוטות.

רכיבים לצנצנת בינונית:

כוס אגוזי מלך לא קלויים

חצי כוס שקדים לא קלויים

כ 17-20 תמרי מג'הול מגולענים

תפוח ירוק מגורד – לא חובה. אם מוסיפים אותו, קחו בחשבון שמקצר את התפוגה של הממרח.

מעט מיץ לימון סחוט, לפי הטעם.

הכנה:

לטחון את האגוזים והשקדים למרקם גרגרי. להוסיף את התמרים, התפוח (אם משתמשים בו) ואת מיץ הלימון.

כאשר נוצר מירקם אחיד אפשר להכניס לצינצנת ולאכסן במקרר.

גירסת ה"חרוסת" לתינוקות ופעוטות:

לטחון 12 תמרי מג'הול מגולענים עם כחצי כוס חמאת שקדים ללא תוספות סוכר. גם כאן ניתן להוסיף כחצי תפוח מגורד.

רעיונות ל"כריכים מגוונים":

למרוח את החרוסת (או כל ממרח אחר) על פרוסות בננה / תפוח /תות /עלי חסה /מקלות סלרי / לגלגל בתוך דפי אורז עם כמה פירות או עם מקלות גזר וסלרי.