מזון מהלב, החופש לאכול

טפיוקה הוא חומר עמילני ונטול גלוטן, שמופק משורש שנקרא "קסאבה". הטפיוקה מגיע באבקה ("קמח") או בצורת כדורים קטנים ולבנים ("פנינים"). הקמח משמש לעיבוי (כמו הקורנפלור), ואילו הפנינים משמשות בדר"כ לפודינג או ג'לי. הטעם של הטפיוקה נטרלי, ולכן ישתלב טוב עם פירות. את הטפיוקה ניתן להשיג ברשתות הטבע או במכולות אסייתיות.

רכיבים:
טפיוקה: 1/2 כוס פניני טפיוקה
3 כוסות מים / חלב קוקוס
2 אננסים טריים או 2 בננות או 2 מנגו

בישול הטפיוקה:
להרתיח את המים, להוסיף את פניני הטפיוקה ולערבב.
לבשל תוך ערבוב עד שפניני הטפיוקה נעשות שקופות לגמרי (כ 20 ד').
אם הטפיוקה מתחיל להידבק לתחתית הסיר, ניתן להוסיף עוד כוס מים.
כשפניני הטפיוקה שקופות, להעביר למסננת, לשטוף במים קרים, ושוב לסנן.
לצנן במקרר.

לחתוך את האננס (או כל פרי טרופי אחר) לתוך קערה, ובעזרת כף עץ מעט למעוך אותו ולהוציא ממנו את המיץ.
אם משתמשים בבננה ו/או מנגו, לחתוך ומעט למעוך, כך שתישארנה עדיין חתיכות (מחית עם גושים).
לחילופין ניתן לטחון את הפרי בבלנדר לקבלת מחית חלקה.
להוציא מהמקרר את הטפיוקה, ולערבב עם הפרי והמיץ שלו שבקערה.
לחלק למנות, ובתיאבון!

לגיוון: ניתן לערבב מספר פירות לפי מה שיש בעונה ולהוסיף נענע קצוצה או טחונה ביחד עם מחית הפרי, וכן קרם קוקוס. כדאי שהמעדן יהיה נוזלי ועשיר במיץ או במחית הפירות.