מזון מהלב, החופש לאכול

סדנה חד פעמית להורים

סדנת איך לאכול את החופש הזה? על ילדים, אוכל וחופש גדול

האם לאפשר לילדים "לפרוק עול" עם האוכל, הארטיקים והחטיפים בחופש הגדול?
 
כמה להגביל ולהשליט סדר באוכל ובחטיפים, אם בכלל?
 
איך לשחרר את המאבק עם הילדים סביב האוכל בדרך נעימה שתיטיב איתכם ההורים וגם עם הילדים, ותיצור ביניכם קירבה?
 
מהי הדרך הנכונה לאכול בריא ומגוון בחופש הגדול הכה "משוחרר וחסר גבולות" שהילדים נמצאים בו?
 
איך הילדים יפחיתו *על דעת עצמם ובקלות* את כמויות החטיפים, הארטיקים והממתקים בחופשה, ויאכלו בריא יותר?
על שאלות אלו ועוד תקבלו מענה "מעשי ולשימוש מיידי".
 
*****
כל שנה, בעיקר לפני החופש הגדול, אני מזהה חשש עקבי שמקנן אצל הורים בקשר לאוכל ולילדים.
 
חשש זה נוכח בעיקר במשפחות שיש בהן ילדים בעלי עודף משקל, או ילדים שאוכלים פחות בריא ופחות מגוון.
 
במשפחות בהן אוכל הוא גורם ישיר לתסכול ומאבק עם הילדים, ולעיתים אף לפחד מהשמנה וחולי.
 
למעשה, החופש הגדול בו הילדים חווים שחרור ו"פריקת עול",
 
מפגיש עם החששות הקיימים אצל ההורים סביב האוכל, רק בווליום גבוה יותר.
 
יש הורים שחשים שעליהם "להיות שוטרים של האוכל" בעל כורחם.
 
יש הורים שמרגישים ש"מוותרים" על השיטור, ונותנים לילדים לאכול כאוות נפשם חטיפים וארטיקים, אבל בתוך תוכם יש דאגה מובהקת לבריאות הילדים. יש חשש לגבי ההרגלים המתירנים במהלך החופש הגדול.
 
יש דאגה שמתירנות זו סביב האוכל תשפיע לרעה גם על השיגרה שאחרי החופשה.
 
בשני המיקרים – גם ההורים ש"משטרים" וגם ההורים ש"מוותרים", מרגישים תסכול מול התנהלות הילדים והאוכל.
 
לעיתים עולה בהורים גם כעס על הילדים ועל עצמם. כעס שנובע מהרבה בלבול וחוסר ידע איך כדאי לנהוג עם הילדים והאוכל בדרכי שלום שייטיבו עם כולם.
 
בסופו של דבר התסכול והכעס מצד ההורים לאו דוקא עוזרים לילדים לאכול פחות ממתקים או לאכול בריא יותר,
 
אלא יוצר עוד מאבק ותסכול לשני הצדדים.
 
גם "שיטור על האוכל" וגם "מתירנות עם האוכל" יכולים לגזול הרבה אנרגיה מההורים ומהילדים, ואף ליצור ריחוק לא נעים.
 
ריחוק שלמעשה סוגר פתחים של דיאלוג וקירבה גם בשטח האוכל.
 

מה בסדנה?

בסדנה אני רוצה להציג לכם דרך אחרת להתנהלות עם האוכל והילדים.
 
דרך שתיתן לכם מרחב יצירתי, פתוח וכנה לשחרר מאבקים עם האוכל והילדים.
 
דרך שיוצרת קירבה בין הורים וילדים, ובטבעיות רבה יוצרת גם אכילה בריאה וקשובה יותר הן אצל הילדים והן אצל ההורים.
 

בסדנה תלמדו:

– האם לאפשר לילדים "לפרוק עול" עם האוכל בחופשה?
 
– כמה להגביל ולהשליט סדר באוכל, והאם בכלל צריך ונכון להגביל אותם סביב האוכל?
 
– מהי הדרך הנכונה לאכול בריא ומגוון בחופש הגדול הכה "משוחרר וחסר גבולות" שהילדים נמצאים בו?
 
– איך לשחרר את המאבק עם הילדים סביב נושא האוכל בדרך נעימה שתיטיב איתכם ההורים וגם עם הילדים, ותיצור ביניכם קירבה?
 
– מהי הדרך הנכונה לאכול בריא ומגוון בחופש הגדול הכה "משוחרר וחסר גבולות" שהילדים נמצאים בו?
 
– איך הילדים יפחיתו *על דעת עצמם ובקלות* את כמויות החטיפים, הארטיקים והממתקים בחופש ויאכלו בריא יותר?
 
 
תקבלו דף מסכם עם נקודות מרכזיות שיתמכו בכם לכל אורך החופש הגדול וגם אחריו.
 
הסדנה היא להורים / סבא וסבתא / מתעניינים בנושא אכילה במשפחה בדרך הלב. הסדנה היא ללא נוכחות הילדים.
 
יהיה גם כיבוד קל ובריא.
 
מועד: 2.7.19
 
שעה: 20:30-22:00
 
מיקום: גבעת עדה. כתובת מדוייקת תינתן לאחר ההרשמה.
 
תמורה עבור הסדנה: 80 ש"ח
 
ניתן להגיע בזוג (הורים מאותה משפחה) בתמורה של 120 ש"ח.

קצת עלי:

נועה דורון דוידסון, B.Ed בחינוך מיוחד, מנחה ליוגה ומדיטציה, יועצת תזונה אינטגרטיבית. מלווה משפחות עם ילדים בעלי עודף משקל ובררנות באכילה, לעבר אכילה בריאה פיזית וריגשית בגישה ייחודית הנקראת "מזון למשפחה בדרך הלב". אמא ל- 3. חיה ונושמת את השילוב בין אימהות, הזנה ריגשית, והזנה של אוכל בריא על צלחות הילדים באהבה ובקירבה.
 
בעלת ניסיון של יותר מעשור בעבודה עם ילדים והורים, כולל מאוכלוסיות החינוך המיוחד.
 
מלווה משפחות באופן אישי וקבוצתי ליצירת אכילה בריאה במשפחה בגישה מקורית, קשובה ומעשית. עם דגש על בריאות, טעם טוב והרבה שמחה ואהבה.
 
אני מאמינה שאוכל הוא עוד דרך לחוות את העולם. אוכל הוא לא רק פונקציונאלי, אלא אמצעי לחיבור וקירבה. מאמינה שיש לנו את האפשרות ליצור שינוי באכילה ובאוכל עם ילדינו בשמחה ובשלום.
 
אשמח מאוד לראותכם-ן 3>
 
הרשמו כאן:
 
להתראות!
נועה