מזון מהלב, החופש לאכול

קרקרים משאריות נטולי גלוטןאת הקרקרים האלה הכנתי משאריות בצורה מאולתרת: עיסת השקדים שנותרה אחרי הכנת חלב שקדים, ומשאריות הגזר שהיו במכונת המיצים לאחר שהכנתי מיץ גזר צלול.

כמובן שניתן להשתמש גם בקמח שקדים (שקדים טחונים) ובגזר טחון, אך אז יש צורך להפחית בכמות הנוזלים שמוסיפים למתכון.

לחילופין, ניתן להשתמש גם בסלק טחון (או שאריות ממכונת המיצים, אם יש), ואפשר גם לערבב גזר- סלק ועוד ירקות במידה ורוצים לגוון.

באופן כללי, העיסה של הקרקרים צריכה להיות במרקם "בצקי – לח". וזוהי אחת מהדוגמאות איך ניתן לנצל שאריות, במקום לזרוק אותן.

הקרקרים האלה משביעים ויכולים להזין הרבה יותר מכל קרקר מעובד שתקנו, מה גם שהם נטולי גלוטן.

*חשוב לי לציין שהמתכון בהשראת קולגה וחברה – אפרת פטל, אחרי התייעצות של – "מה לעשות עם השאריות!" 🙂

רכיבים:

כ- 2.5 כוסות מלאות בעיסת שקדים שנותרה מהכנת חלב השקדים.

2 כוסות של שאריות הגזר ממכונת המיצים

רבע – שליש כוס שמן זית כבישה קרה

חצי כף מלח אטלנטי

חצי כוס קמח אורז מלא  (ניתן להמיר בקמח מלא אחר, לבחירתכם)

רבע- חצי כוס מים (אם משתמשים בגזר טחון, הפחיתו משמעותית מכמות המים).

חצי כוס זרעי חמניה לא קלויים

עלי זעתר טריים – לא חובה, אך מומלץ!

הכנה:

לחמם תנור ל- 150 מעלות.

לערבב וללוש היטב את כל החומרים למעט עלי הזעתר. המרקם צריך להיות מספיק גמיש, לח ובצקי. אם יש צורך, הוסיפו מים. (במידה והשתמשתם בגזר או סלק טחונים, הפחיתו מכמות המים, אם בכלל השתמשתם).

לרדד לעובי של כ- 1 ס"מ, ולשטח על תבנית משומנת.

לחורר את הבצק בעזרת מזלג, ולחרוץ לריבועים/ משולשים (כדי שיהיה נוח לשבור בצורה יפה אחרי שאפוי).

להכניס לתנור, ולאפות עד השחמה.

לשבור לפי הסימונים שיצרתם, לפזר מעל עלי זעתר טריים.

בתאבון!